Preview

Scientific Research of Faculty of Economics. Electronic Journal

Advanced search

THE MODERN THEORY OF MARKETING: GLOBAL TRENDS AND THE FORMATION OF NEW APPROACHES IN TEACHING

Abstract

The article is devoted to the modern development of the theory of marketing, new approaches in theory and teaching of marketing and logistics at the Department of Marketing of the faculty of economics of Lomonosov Moscow State University. Focuses on new research directions developed at the Department of Marketing at the present time, current and promising scientific research that lead professors of the Marketing Department, devoted to the topical issues of teaching of marketing and logistics at the undergraduate, graduate, postgraduate and additional education programs of the faculty of economics of Lomonosov Moscow State University.

About the Author

Valentina Gerasimenko
Lomonosov Moscow State University
Russian Federation


References

1. Андреюк Д.С. Психогены и эволюция цивилизаций: Поиск эволюционно-значимых программ поведения людей по аналогии с эволюционной ролью генетических программ. LAP LAMBERT Academic Publishing, 2012.

2. Андреюк Д.С., Духанина Л.Н. Организация науки как социальный вызов. // ТЕХНОПОЛИС XXI век. 2015. № 32. - С. 13-19.

3. Андреюк Д.С., Слепенкова Е.М., Ахмадуллина А.А. Анализ коммуникационной активности российских высокотехнологичных компаний в Интернете // Государственное управление. Электронный вестник (Электронный журнал). 2016. № 55. - С. 124-149.

4. Герасименко В.В. Кафедра маркетинга: новые образовательные технологии и перспективные исследования современных рынков. // Вестн. Моск. ун-та. Серия 6: Экономика, издательство Изд-во Моск. ун-та (М.). 2011. № 6. - С. 96-102.

5. Герасименко В.В. Экономическая наука и развитие университетских научных школ (по итогам научной конференции «Ломоносовские чтения-2016» // Вестник Московского университета. Серия 6: Экономика, издательство Изд-во Моск. ун-та (М.). 2016. № 3. - С. 122-140.

6. Герасименко В.В., Очковская М.С. Бренд-менеджмент. М.: РГ-Пресс, 2013. - 96 с.

7. Государственная политика цен и тарифов в Российской Федерации / науч. ред. В.В. Герасименко. - М.: Изд-во Моск. ун-та, 2013.

8. Займан С. Конец маркетинга, каким мы его знаем. - М.: Манн, Иванов и Фербер, 2010.

9. Ким Чан B., Рене Моборн. Стратегия голубого океана: как создать свободную рыночную нишу и перестать бояться конкурентов. - М.: HIPPO, 2005.

10. Котлер Ф. Маркетинг 3.0: от продуктов к потребителям и далее - к человеческой душе. - М.: Эксмо, 2011.

11. Котлер Ф. Латеральный маркетинг: технология поиска революционных идей. - М.: Альпина Паблишерз, 2010.

12. Кущ С. П. Новая доминирующая логика в маркетинге // Российский журнал менеджмента. 2006. № 4 (2).

13. Маркетинг (на казахском языке): Герасименко В.В., Абишев А.А., Каленова С.А. (ред.). Алматы: Экономика, 2014. - 615 с.

14. Маркетинг / под ред. В.В. Герасименко // В.В. Герасименко, М.С. Очковская, М.А. Рыбалко, Е.М. Слепенкова, С.А. Никитин, А.В. Черников, М.Е. Ульянова. М.: Проспект, 2016.

15. Морган Р. М., Хант Ш. Д. Теория приверженности и доверия в маркетинге взаимоотношений // Российский журнал менеджмента / пер. с англ. 2004. № 2 (2). С. 73-110.

16. Очковская М.С., Рыбалко М.А. Маркетинг: новые тенденции и перспективы. - М.: МАКС Пресс, 2012.

17. Очковская М.С., Рыбалко М.А., Айрапетян М.Р.(2015). Особенность маркетинг-микса в индустрии роскоши. // Проблемы теории и практики управления. М.: Международная Медиа Группа, 2015. № 4. - С. 103-122.

18. Рачковская И.А. Логистика. Учебное пособие. - М.: Экономический факультет МГУ, ТЕИС, 2010. - 248 с.

19. Рачковская И.А. Основные тенденции трансформации логистики в ходе неоиндустриализации // Вест. Моск. ун-та. Серия 6. Эко­номи­ка. 2016. № 3. - C. 85-102.

20. Симонов К.В. Факторы влияния на выставочный бизнес России со стороны клиентов, партнёров и кураторов // Экономика и предпринимательство. 2016. №1 (ч. 1). - C. 942-945.

21. Тутов Л.А. Подходы к формированию современного экономического знания // Научные исследования экономического факультета. Электронный журнал. 2015. Том 7. Выпуск 3. - С. 7-17.

22. Черников А.В. Инновационные технологии маркетинговой деятельности и маркетинг инноваций // Экономика и управление в машиностроении. 2014. № 4(34). - С. 55-57.

23. Экономика и управление: В 3 ч. Учебно-методическое пособие для программ дополнительного образования. 3-е изд., перераб. и доп. / под ред. В.В. Герасименко. М.: Проспект, 2015.

24. Christopher M., Payne A., Ballantyne D. Relationship Marketing: Creating Stakeholder Value. Butterworth Heine-mann: Oxford, UK, 2002.

25. crucial consumer trends, “trendwatching.com”. http://trendwatching.com/trends/

26. trends2011/#eco.

27. Gerasimenko V., Alshanov R., Abishev A., Kalenova S. The Resource Potential of the Participating Countries of the Eurasian Economic Union. - INTERNATIONAL CONFERENCE ON EURASIAN ECONOMIES 2015.Editors: Selahattin Sarı, Alp H. Gencer, İlyas Sözen, серия INTERNATIONAL CONFERENCE ON EURASIAN ECONOMIES, место издания Beykent Universitesi Kazan, ISBN: 978-975-6319-24-6 Kazan, RUSSIA, 2015, p. 131-139.

28. Gerasimenko V., Razumova T., Echenique V. Rethinking further professional education: search for multidisciplinary and new technological approaches. Proceedings of 9th International Technology, Education and Development Conference (INTED2015), IATED Academy Madrid, Spain, 2015, с. 3270-3276.

29. Ochkovskaya M., Gerasimenko V., Rybalko M. Brand «Moscow». A Global Perspective Transnational Marketing Journal. 2014. № 2. С. 99-111.

30. Webster F. E., Jr. The changing role of marketing in corporation // Journal of Marketing. № 56 (4), 1992.


Review

For citations:


Gerasimenko V. THE MODERN THEORY OF MARKETING: GLOBAL TRENDS AND THE FORMATION OF NEW APPROACHES IN TEACHING. Scientific Research of Faculty of Economics. Electronic Journal. 2016;8(1):36-47. (In Russ.)

Views: 274


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2078-3809 (Online)