Preview

Scientific Research of Faculty of Economics. Electronic Journal

Advanced search

Some Experience in Implementing Point-Rating System as a Pedagogical Technology

https://doi.org/10.38050/2078-3809-2018-10-2-118-127

Abstract

Point-rating system including the component of teaching methods as well as quantitative and procedure indicators should be regarded as a pedagogical technology. As an educational technology the point-rating system forms the basis for the world-known credit system. Activity orientated point-rating system can be viewed as a pedagogical technology. As a pedagogical technology the point-rating system has an individual character and takes into account the specificity of the subject and specialization of the studies. The effective usage of the point-rating system depends on the approaches to its design.

About the Author

Svetlana Filippova
Herzen State Pedagogical University of Russia, Volkhov branch
Russian Federation

Candidate of Philology, Head of the Department of Arts and Pedagogical technologies

Volkhov



References

1. Мицкевич А.А. Педагогические технологии и их влияние на успешность обучения школьников // Человек и образование. 2008. № 4 (17). С. 89–93.

2. Прахова М.Ю., Светлакова С.В., Заиченко Н.В., Хорошавина Е.А., Краснов А.Н. Концепция балльно-рейтинговой системы оценивания результатов обучения студентов // Высшее образование в России. 2016. № 3. С. 17–25.

3. Сазонов Б.А. Балльно-рейтинговые системы оценивания знаний об обеспечении качества учебного процесса // Высшее образование в России. 2012. № 6. С. 28–40.

4. Вербицкий А.А. Педагогическая технология в контекстном обучении // Педагогика и психология образования. 2009. № 3. [Электронный ресурс]. Режим доступа: URL: http://cyberleninka.ru/article/n/pedagogicheskaya-tehnologiya-v-kontekstnom-obuchenii (дата обращения: 16.09.2017).

5. Глухова Т.В. Балльно-рейтинговая система контроля и оценки знаний студентов: проблемы внедрения и перспективы развития // Мир науки и образования. 2015. № 1. [Электронный ресурс]. Режим доступа: URL: http://cyberleninka.ru/article/n/ballnoreytingovaya-sistema-kontrolya-i-otsenki-znaniy-studentov-problemy-vnedreniya-i-perspektivyrazvitiya (дата обращения: 18.09.2017).

6. Егорова Е.Н., Бахметова Ю.Н. Современные педагогические технологии как объективная потребность // Общество: социология, психология, педагогика. 2016. № 1. [Электронный ресурс]. Режим доступа: URL: http://cyberleninka.ru/article/n/sovremennyepedagogicheskie-tehnologii-kak-obektivnaya-potrebnost (дата обращения: 16.09.2017).

7. Пономарев М.В. Десять мифов о балльно-рейтинговой системе. [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://mpgu.su/obrazovanie/ballno-reytingovaya-sistema/10-mifov/ (дата обращения: 16.09.2017).


Review

For citations:


Filippova S. Some Experience in Implementing Point-Rating System as a Pedagogical Technology. Scientific Research of Faculty of Economics. Electronic Journal. 2018;10(2):118-127. (In Russ.) https://doi.org/10.38050/2078-3809-2018-10-2-118-127

Views: 226


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2078-3809 (Online)