Preview

Scientific Research of Faculty of Economics. Electronic Journal

Advanced search

Using Digital Technologies in the Domestic Companies’ Strategy Formation

https://doi.org/10.38050/2078-3809-2019-11-2-107-121

Abstract

The article deals with the features of the development and formation of the digital economy as a new era and the conditions for the functioning of modern companies. The digital economy is a new way and functioning mode of the market which competition has become even more toughened, and methods have become more diverse and high-tech. The authors substantiate the need to form a strategy for the development of companies taking into account new digital concepts and tools. The authors proposed the concept and structure of media space, highlighted the elements of macro-and mesosphere of the company. Also, a study was conducted to identify the basic requirements that consumers impose when choosing a company for further interaction in the search media space. Before ordering products (services, works), future customers carefully study information about the company on the Internet, analyze web-site, read reviews, blogs that affect the decision to buy. The results can be used in the formation of the concept of development of the company's strategy, both in the field of material production and in the field of services and the provision of various works.

About the Authors

E. R. Sharko
Lomonosov Moscow State University
Russian Federation

Еlena R. Sharko - Ph.D., Faculty of Economics.

Moscow.



I. I. Saveliev
Lomonosov Moscow State University
Russian Federation

Igor I. Saveliev - Ph.D., Senior Researcher, Faculty of Economics.

Moscow.



References

1. Баран Г.Я. Новейшие инструменты Интернет-маркетинга // Экономика Крыма. 2010. – № 4 (33). С. 328–331.

2. Бодрийяр Ж. Общество потребления. Его мифы и структуры. М.: Культурная революция; Республика, 2006. – 269 с.

3. Бурдье П. Социология социального пространства. – М.: Институт экспериментальной социологии. СПб.: Алетейя, 2007. – 288 с.

4. Вертайм К. Цифровой маркетинг. Как увеличить продажи с помощью социальных сетей, блогов, вики-ресурсов, мобильных телефонов и других современных технологий. – М.: Альпина Паблишер, 2010. – 384 с.

5. Випперфюрт А. Вовлечение в бренд. Как заставить покупателя работать на компанию. СПб.: Питер, 2007. – 384 с.

6. Гидденс Э. Социология. 2-е изд., полн. перераб. и доп. М.: 2005. – 632 с.

7. Грицай С. Определение понятия «медиапространство» с позиций междисциплинарного подхода // Вестн. ХДАК. 2012. Вып. 36. С. 235–243.

8. Ильяшенко С.М. Современные тенденции применения Интернет-технологий в маркетинге // Маркетинг и менеджмент инноваций. 2011. Т. 2. № 4. С. 64–74.

9. Матвеев М.Я. Вирусный маркетинг на международном рынке банковских услуг // Журнал Европейской экономики. 2012. Т. 11. № 3. С. 360.

10. Сохацкая А. Монетизация социальных медиа в глобальном информационном пространстве // Журнал европейской экономики. 2012. Т. 11. № 1. С. 104–114.

11. Тоффлер Э. Третья волна. – М.: ООО «Фирма «Издательство ACT», 2004. – С. 6–261.

12. Berger P., Luckmann T. The Social Construction of Reality. A Treatise on sociology of Knowledge, 1966.

13. McLuhan M. The Medium is the Massage: An Inventory of Effects. – NY: Ginko Press, 2002.

14. Organization for Economic Co-Operation and Development (OECD). Secretary-General’s Report to Ministers 2017. OECD Publishing: Paris, France.

15. Reijers W., O’Brolcháin F., Haynes P. Governance in Blockchain // Technologies & Social Contract Theories. Ledger. 2016. Vol. 1. P. 134–151.

16. Нем Е. Медиапространство: основные направления исследований // ВШЭ: Бизнес. Общество. Власть. 2013. № 14. Режим доступа: https://www.hse.ru/mag/27364712/201314/83292427.html.

17. Никифорова С.В., Совершаева С.В. Эффективность маркетинговых коммуникаций в диджитал-среде // Проблемы современной экономики. 2013. № 2 (46). Режим доступа: http://cyberleninka.ru/article/n/effektivnost-marketingovyh-kommunikatsiy-v-didzhital-srede.

18. Плахтий И. С. Развитие медиапространства в современном обществе // Молодой ученый. 2017. № 17. URL: https://moluch.ru/archive/151/42922

19. Распоряжение Правительства Российской Федерации «Об утверждении программы «Цифровая экономика Российской Федерации» от 28.07.2017 г. № 1632-р. // Правительство России. URL: http://government.ru/rugovclassifier/614/events


Review

For citations:


Sharko E.R., Saveliev I.I. Using Digital Technologies in the Domestic Companies’ Strategy Formation. Scientific Research of Faculty of Economics. Electronic Journal. 2019;11(2):107-121. (In Russ.) https://doi.org/10.38050/2078-3809-2019-11-2-107-121

Views: 307


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2078-3809 (Online)